Hi-Media

Autor Wątek: Wysiewy - DOŚWIETLANIE  (Przeczytany 4233 razy)

Eugen

• Moderator
  • Hodowca
  • Reputacja: 16
Wysiewy - DOŚWIETLANIE
« dnia: Wrzesień 17, 2009, 15:30:26 »
Witam
Jesień za pasem, nasiona zebrane. Zamawiamy te których nie mamy i pora Piasta siewcy. Jak siejemy jesienią-zimą to trzeba doświetlać.
Zbudowałem przed 2 laty prawdziwy kombajn w oparciu o lampę profi dla ogrodnictwa. Wszystko Ok oprócz poboru prądu - stanowczo zbyt droga metoda jak dla amatora.

Jakie macie przemyślane, bądz sprawdzone patenty na tanie doświetlanie wysiewów.
Jestem na bakier z elektryką i chętnie posłucham rady.

Pozdrawiam Eugen

Oficjalne forum Polskiego Towarzystwa Miłośników Kaktusów

Wysiewy - DOŚWIETLANIE
« dnia: Wrzesień 17, 2009, 15:30:26 »

Jurek

• Członek PTMK
  • Znawca
  • Reputacja: 13
    • Ariocarpus agavoides
Odp: Wysiewy - DOŚWIETLANIE
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 17, 2009, 19:40:54 »
Witajcie
Idąc tym tropem to znaczy w kierunku znacznego oszczędzania kasy jestem na etapie wykonywania takiego doświetlania taniego użyję super jasnej diody białej o kącie świecenia 35 będzie tego prawie 160 punktów na powierzchni 22x27 cm . Temat od jakiegoś czasu przez kaktusiarzy poruszany ale jakoś nikt się do roboty nie wziął . Takie oświetlenie od dawna stosują hodowcy maryśki stosując tylko czerwone diody. Po przeanalizowaniu fachowej literatury czerwone dla nas kaktusiarzy nie bardzo się  nadają bo choć rośliny szybko rosną to czerwony powoduje "znaczne wydłużenie między węźli" co w przypadku kaktusów pewno na duże wybiegnięcie roślin spowodowało . Niebieski powoduje zaś bardzo "krępienie " roślin . Ustawianie na przemian diody czerwonej i niebieskiej daje marny efekt bo światło się prawie nie miesza diody świecą bardzo kierunkowo . Natomiast w białej diodzie jest i niebieski i czerwony kolor. Bo okazuje się że nie ma substancji na biało świecącej w diodzie jest to realizowane tak ze w bańce są trzy diody jakby i tam zmieszane daje białe .